Mengenai Saya

Foto saya
Thariqah Sammaniyah al-'Aliyyah al-Qodiriyah al-Khalwatiyah - Syatthariyah 'Arifin Billah - Syatthariyah Ashaliyah - Naqsyabandiyah al-Khalidiyah. Dibawah bimbingan : Guru Mursyid Tengku Mudo al-Khalidi as-Sammani as-Syatthari. Dengan alamat : Kelurahan.Jombang, Kecamatan.Ciputat, Kota.Tagerang Selatan, Provinsi.Banten. WhatsApp Admin : 082385789999

Senin, 15 April 2019

Saperti apa ikhlas itu?

Saperti apa ikhlas itu?
Sedang kan kita ikhlas atau tdk tetap saja itu milik Allah..lalu bagaimana aku menyata kan AKU ikhlas...kalau saja aku merasa ikhlas ini membawa erti bahwa aku masih merasa memiliki sesuatu dn aku berikan dgn ikhlas...bagaimana dgn solat ku yg aku menyata kan aku ikhlas utk Allah?...sedang kan solat zakat derma itu kesemua datang daripada Allah jua terjadi oleh irodat dn qudrot nya...

Ikhlas menyata kan Rahsia pemberian Allah kepada Insan tanpa mengharap kan balasan atau apa2 pun dari hamba nya sebagai membawa rahsia nya..jadi jgn pernah merasa diri ikhlas..kita harus malu sama Allah...mengaku tdk punya apa2 lalu apa nya yg di-IKHLAS kan kerna semua milik Allah...

Coba perhati kan kata2 Allah ini (QULHU HUWALLAHU AHAD) kaji kan baca dgn kesadaran jiwa insya Allah akan terbuka kesadaran kita tentang ikhlas
Sebagai contoh ucapan nabi Daud as ketika berdailog dgn tuhan nya...wahai Allah bagaimana aku mensyukuri nikmat mu,sedang kan semua nya itu daripada engkau dn kepada engkau dn hanya utk mu jua...lalu Allah menjawab nya :sekarang baru lah engkau benar2 dlm mensyukuri nikmat ku yg kuberi pada mu...semoga Allah ridho aamiin.

By: Abah Firdaus Jannah

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

"Terimakasih telah berkunjung ke blog saya, silahkan berkomentar dengan sopan"